3 Nisan 2014 Perşembe

Pre-diyabet?

Bu haftayı hastanede ultrason ve tahlillerle geçirdikten sonra ortaya çıkan sonuç:

Bazal insulin hayli yuksek (23,4) İnsulin toleransı denilen durum oluşmuş. Karaciğerim büyümüş. D vitaminim ciddi derecede yetersiz.

Bir süredir bacaklarım ağrıyordu sebebini de öğrenmiş oldum.Süt ürünlerini çok seven ve çok tüketen ve yeterince de güneş alan birisi olduğumu sanıyordum ama bunlar yeterince D vitaminine sahip olduğumu düşünmem için yeterli değilmiş. Bunu gidermek için 1 ampul D vit kullanmam gerekti. İnsülin için de akşam yemeklerinden sonra diyabetik bir hap kullanmam gerekiyor (reçeteli) (adını vermemin doğru olmayacağını düşünüyorum)

İnsulin toleransı benimki gibi berbat bir beslenme sayesinde meydana geliyor. Berbat derken şöyle: sabahları esmer ekmekle tost, öğlene kadar çikolata veya biskuvi, öğlen mutlaka fast food (sevgili Nis lahmacun da fast food sayılıyormuş), öğleden sonra yine biskuvi ve çikolata, kabuklu kuruyemişler, kuru meyveler, evde çorba veya sebze yemeği. görüldüğü gibi sebze ve meyve yok :D nerede hata yaptığımızı anladıysak çözüme geçebiliriz.

Tabi hemen diyetisyene gittim. şu bazal insulini görünce gözleri yerinden fırlayacaktı " bu kadar kötü mü besleniyorsunuz" dedi. Açıkcası ben henüz diyabet olmadığımı düşünüp seviniyordum onun bu tepkisi beni baya korkuttu. Ölçümlerin sonucunda ortaya çıkan durum

1. 61,9 kg kasım var. Yaklaşık olarak kız kardeşim bu ağırlıkta (25 yaş) Bir çok kadın bu kiloya gelince fil gibi oluyor hatta. Herneyse benim kendi başıma zaten bu kadar kasım var. (Bunun üzerinde kaslı olduğumu ve bir kısmını da kaybettiğimi düşünüyorum)

2. 18,3 kg yağ fazlam var. Bu da yaklaşık olarak oğlum kadar.

Yani kemiklerim+kızkardeşim+oğlum+yeterince meme ve popo yapacak kadar yağı hep birlikte üzerimde taşıyorum ve 44 bedenim :D

Tabi buna bir son vermek lazım. Bugüm çok zorlanarak da olsa yıllardan sonra ilk defa elma yedim. En son hamileliğimde meyve ve sebze yemiştim. Gerçekten beslenmeme çok dikkat etmiştim o zaman. Doğumdan sonra da bütün doğum kilolarımla birlikte birkaç fazla kiloyu da vermiştim. Neden böyle oldu hiç anlamadım :D



(gerçek görsel: fazla kilolarıyla ben. baya şaşırtıcı ha :D boyum uzun. boyum cidden uzun)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder